Fina italienska ge bort skorpor


När man är bort bjuden vill man ge något till värden/värdinnan och vad är bättre
då än något hem bakat eller hemsnickrat? Inget! Hemma gjort är alltid det bästa
enligt mig. Det symboliserar kärlek, omtanke, tid, och vänskap!

Jag har just lagt två och en halv timme av mitt liv och 150kr på att baka en stor
plåt med italienska chokladkakor (kaffekakor). Kankse är det just därför dessa
kakor är så speciella. jag hadde lika gärna kunna köpa dom färdiga för 39kr,
men nu det gjorde jag inte. För jag vet hur glad man blir när man får något som
är bakat med kärlek. Jag vet att hjärtats mamma har stått hela dagen och slavat

i köket, med sillrumpor, pajer, lax osv. Hon har lagt ner sin själ för oss och då
vill man åtminstone ge något litet tillbaka som också kommer med värme och
kärlek. Eva, hjärtats mamma bjuder oss alltid på de mest högklassiga middagar,

en michellin stjärna skulle hon få direkt, ja självaste fiskekrogen kan känna
sig slagna. Jag är så imponerad av henne och hon ger mig så mycket inspiration!

hemma kakor tycker jag ska vara lite asymetriska så det syns att de är gjorda by hand!

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback