Negativ attityd


Många är negativa nu. Sällan hör man ett glatt ord i skolan eller ett leende som inte är fram forcerat. Alla är trötta nu. Belastningen och tempot har varit högt denna termin... Kanske är det bara jag som känner mig lungt, glad och inte det minsta ångestladdad. Man får vara försiktig att hänga upp hela sin existens på det man presterar i skolan.
Batterierna måste man ladda med annat än bara juridik, prestation och stress.
Jag må ha 100 järn i elden. Många förvånas hur jag hinner med att jobba i studion, på systemet, laga mat, träna osv. Men jag har lärt mig att med variation följer rikedom. Genom att omge mig med olika människor, göra olika saker, så blir jag inte beroende av något. Jag vill inte vara beronde av skolan. Jag vill lära mig massor, men jag vill överleva och jag vill komma ut på arbetsmarknaden uppladdad och taggad.

Så för att återknyta till rubriken har jag på slutet fått ett lite flipp på att allt och alla som ska vara så negativa. Jag har faktiskt svårt att hantera människor som bara klagar,
gnäller, pratar skit, ojjar sig, stressar upp sig.

För att inte dras med i svängen försöker jag ta distans till skolan och mina vänner tills dess att alla fått ladda sina batterier med glädje och energi under lovet. Sen kör vi på i vår - med stora härliga äkta leenden!

Vad tycker du om det jag skrivit?
Postat av: Rådjurs-Kajsa

Hoppas du inte tycker jag är för neggig, för egentligen är jag inte det. Eller, jo, egentligen är jag sjukt neggo, för jag vill ha jullov nu och vara klar med den här skiten.. det är bara en vecka kvar och fem timmar till... typ.. Så ja, jag har säkert världens mest negativa attityd. =( =( =(

2009-12-10 @ 21:10:24
Postat av: Desiree

Kajsa, du är ALDRIG jobbigt negativ för du ältar inte! Du behöver inte känna sig träffad för 5:öre. Du är kung tjejen!

2009-12-11 @ 09:57:11

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback