Gör effektiv dag!


Jag har fått så sjukt mycket gjort idag. Skolan är färdig för helgen!
I morse moppade jag golvet, skurade av skåpluckorna i köket.
Sen åkte jag och Hjärtat till Toyta och fixade en tid för däckbyte m.m

lunch blev det på tvåkockar och sen när vi kom hem fick jag något konstigt
ryck. Städade ur hela min gaderob och rensade ut 5 bananlådor med kläder
som ska upp på vinden!!! Sen städade jag ur alla skåp i köket och slängde
totalt 5 kassar, med allt från prydnadsaker till bulgur. Sen gick jag lös på
min nessesär, min sminklåda, min strumpbyxlåda..m.m Nu är allt rensat och
jag kännder mig som världens lyckligaste som hunnit fått det gjort.

Medans jag fixade så lagade hjärtat middag. Vi skulle laga ihop men
ska sanningen fram så gjorde han det mesta för jag var helt upptagen
med att sortera kryddorna i kryddhyllan.

På menyn på kvällen stod, Tillförrätt: Rukola sallad med grillade chevre toasts
hallonbalasamico dressing, honung, valnötter och päron. Till varmrätt
potatisbakelser med jordärtskocka, och
nötgryta med soja, svartvinbärssaft, vitlök m.m. Till detta serverades vinet
Alergrini från Italien.

Man kan lungt säga att middagen blev en höjare. Framför allt med ett vin
från mitt favorit distrikt! Valpolicella!Blir det kaffe, likör, chips och På Spåret!

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback