Frukostdate och skön promenad i kvällssolen


Mötte upp johanna i morse, vi hadde en frukost date. Frukost är vanligtvis
något jag inte lägger många kronor på. Jag äter alltid frukost hemma. Men
idag skulle vi lyxa till det lite och samtidigt gå igenom det sista inför
dagen seminarium om Håstad och Traditionsprincipens eventuella sloppande.

Seminatiumet gick jätte bra, hadde dock önskat att man hadde haft längre
tid att disskutera för det fanns så mycket intressant som jag ville lyfta och
utveckla. Aja. Tiden är knapp och man får gör det bästa av saken. Efter
seminariumet blev det lunch och sedan satte vi oss för att gå igenom materialet
till morgondagens seminarium.

Morgondagens seminarium ska handla om hur vida en fodran uppkommit
före eller efter konkursbeslutet och hurvida fodringen ska ingå i företagshypoteket
och därmed ge utdelning till Borgenärerna eller inte och då ge utdelning till
staten. Härligt ämne må jag säga - men lite brödfattigt när det kommer till
materialet.

Vid tre avrundade vi vårat arbete och jag begav mig till centralen för
att möta upp hjärtat för en puss:paus. Efter det begav jag mig hemmåt
till fots. Behövde både luft och rörelse för att få energi.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback