Fjällen


Efter grekland blev det stressigt hem. På väg till flygplatsen i Prevesa
sa guiden att vi kanske inte skulle komma med planet för att det var ett
allvarligt fel på det och att vi troligtvis skulle få stanna en natt till. Som
tur var lyckades dom åtgärda felet och vi kom hem till Sverige bara en
timme senare. På landvetter sov vi sen mellan 04.00 till 06.00 på två
hårda plaststolar. På morgonen flög vi sen till stockholm och sen till Umeå.
I Umeå åt vi en snabb lunch med Ingeborg (min farmor) och min kusin Tim.
Sen satte vi oss i bilen och körde 40 mil upp till Tärnaby. På vägen blev det
självklart frasse:burgare med smält ost och plusmeny (Barndomsminnen!)

vid 18 tiden lyfte vi med helikoptern från tärnaby helikopterstation och
flög i ca 20 min innan vi landade vid lövfjället där mamma och pappa
redan väntade med kåta och gordonsola steka ripbröst.

Efter vi ätit visade pappa oss att fjällets sjöar är guldgruvor för de
fiskeintresserade. Här ser ni en vacker och stor fjällöring.

Inga nätter är så vackra som dom i Norrland. För er som aldrig varit
norr över kan jag verkligen rekomendera det. Naturskådespelen man
får se är helt otroliga!




Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback