Mina Champange rekomendationer


När man läser dessa rekomendationer bör man ha i bakhuvudet att ingen hänsyn har tagits till deras pris, eller om de finns i systembolagets sortiment eller ej. Finns ej vinnerna i systembolagets sortiment kan man antingen beställa dom från beställningssortimentet eller privat importera dom. Det ska även tilläggas att jag älskar vällagrade Champanger, som är fylliga och brödiga - perfeka mat champanger!

Out standing! (Dessa gav jag fem stjärnor)
Bollinger La Grande Anneé 1999
De Venoge Grand Vin des Princes 1993
De saint Gall Blanc de Blancs Extra Brut Premier Cru
Delamotte Brut Blanc de Blacs
Palmer & Co Blanc de Blancs magnum 1996
Egly-Ouriet Brut Tradition Grand Cru
Egly-Ouriet Brut Blanc de Noirs Grand Cru Vieills Vignes
Perrier Jouët Belle Époque
Deutz Blanc de Blancs 2004
Franck Bonville Les Belles Voyes
Gaston Chiquet Grand Cru Blanc de Blancs d´Áÿ


Bästa champangen! utan konkurrens:
Champange Salon (96551) femstjärnor med plus i kanten!
Dock extremt dyr: 2199:- kr

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback