En man på fjället





Min karl
är uppe och går på fjället. Han och hans bästa kompis är ute och fjällfiskar. Jag är avis, och jag saknar honom. Tänk va underbart att vara ute och vandra hela dagarna, laga mat på spritkök, och sova i tält. Som tur är har jag vant mig att ha honom på avstånd (i och med hans studier denna vår) så det är inte lika jobbigt som förra året. Det jobbigaste är inte att han är massa mil bort utan att han inte har mobil kontakt och jag får inte höra hans röst10 dagar.

Idag har jag förvaltat min dag väl. Gick en powerwalk i morse, men bara 30 min. Sen jobbade jag mellan 11-18.30. Efter jobbet gick jag ut med stavarna. Passerade gymmet, körde styrka 20 min (axlar, triceps, bröst, och rygg) sen stavade jag hem. Nu ska jag slappa framför tv:n. I morn ska jag försöka locka med Jossan på en stavtur. Beräknar att mitt tränanade ska komma igång efter helgen. DÅ är sommaren slut för min del och allvaret börjar. Ps: pluggandet inför tentan går seeegt. Har läst sammanlagt 40 sidor... har x100 kvar.. ska försöka läsa lite på onsdag och torsdag. Läste i tidningen idag att det ska bli strålande väder i sthlm området i veckan. Och eftersom jag är ledig onsdag-torsdag så ska jag ta flyget upp till arlanda och sen ska jag vidare ut till sommarstudan. Blir en kort vissit men det är det värt. 30+, hela familjen sammlad. Till och med lill syrran är där nu, nyss hemkommen från Båstad.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback